Itinerari al voltant del Castell de Sant Ferran de Figueres

Desnivell acumulat de pujada: 91 m

Desnivell acumulat de baixada: 91 m

Dificultat: Baixa

Coneguda entre els figuerencs com la ruta del colesterol

Aquest és un itinerari curt en una zona amb caràcter natural i històric enmig de la ciutat de Figueres que ens dirigeix cap al Castell de Sant Ferran, considerada de les fortaleses militars més grans d'Europa. S’iniciarà l’itinerari a la Oficina de Turisme de Figueres situada a la plaça de l'Escorxador nº2. Sortint de l’oficina, anirem a la dreta en direcció a la plaça de la Palmera, el carrer Monturiol, la Rambla i el carrer Lasauca fins arribar a  l’Avinguda Salvador Dalí i Domènech, al cap de pocs metres trobarem el pal AE-245 - Parc Bosc que ens indica que per arribar al Castell de Sant Ferran queden 15 minuts. Seguirem l’avinguda fins a arribar a l’encreuament amb el carrer Pujada del Castell, carrer que prendrem fins arribar a l’entrada de la mateixa fortalesa. Allà trobarem una nova banderola, la F1, que indica que la volta al castell és d’aproximadament 45 minuts. També trobem una placa informativa del paper destacat de la fortalesa durant la guerra civil espanyola ja que, entre d’altres fets, va ser la seu de la última reunió de les Corts Republicanes el dia 1 de febrer de 1939.

Iniciarem la volta al castell prenent el corriol que trobem just darrere del cartell, a la dreta del castell. Al llarg del recorregut podrem gaudir d’una vista esplèndida de la plana empordanesa, la badia de Roses i les muntanyes del Cap de Creus, l’Albera i les Salines a la comarca de l’Alt Empordà, i a mesura que anem avançant podrem gaudir de la comarca de la Garrotxa i en dies clars podrem arribar a veure el massís del Montseny. També podrem intentar observar un ramat de daines (Dama dama) que habita l’interior del Castell.

El recorregut al voltant del castell  s’acaba altre cop al punt d’inici.